Training en Coaching
Succesvolle veranderingstrajecten of optimale dienstverlening hangen in hoge mate af van effectieve communicatie door leidinggevenden en uitvoerders. Paul Oomen ondersteunt hierin met maatwerktrainingen en coachingtrajecten.
Diensten en producten
Paul Oomen biedt een gevarieerd aanbod van trainingen in management- en leiderschapsvaardigheden.
Tevens biedt hij trainingen in beroepsvaardigheden voor uitvoerend medewerkers binnen het sociale domein.
Voor teams worden samenwerkings en teamcoaching activiteiten geboden.
Alle trainingen en coachingstrajecten worden op maat aangeboden na een uitgebreide, vrijblijvende, intake.
Trainingen in managementvaardigheden
Voorbeelden hiervan zijn de trainingen rond thema’s als ‘Situationeel en/of coachend leiderschap’ of het trainen van gesprekstypes als belangstellings-, functionerings & beoordeling-, verzuim- of slecht nieuws gesprekken. Maar ook auditgesprekken in verband met kwaliteitsvraagstukken.
Voor de ontwikkeling van leiderschaps en samenwerkingvaardigheden wordt regelmatig gebruik gemaakt van ‘ervarend leren’ of Outdoorprogramma’s.
Specifieke invullingen zijn bijvoorbeeld een training ‘cruciale gesprekken’ of ‘leiding geven bij veranderingsprocessen’.
Soms worden aanvullende coachings trajecten voor beginnend leidinggevenden geboden.
Trainingen beroepsvaardigheden
Dit zijn trainingen voor de verdere ontwikkeling van sociaal communicatieve beroepsvaardigheden van uitvoerend klantmanagers en sociaal cultureel werkers. Voorbeelden hiervan zijn trainingen ‘Grenzen Stellen’ of ‘Motiverende Gesprekvoering’. Of trainingen ‘Cruciale Gesprekken’ en feedbackvaardigheden.
Samenwerking en Teamcoaching
Voor teams worden teamtrainingstrajecten aangeboden. Afhankelijk van de vraag en specifieke situatie wordt hierbij gebruik gemaakt van ervarend leren outdoormethodieken, eigen voorkeursstijlen en soms ‘lean-proces-benaderingen’.
Teamtrainingen worden vaak gecombineerd met professionele visieontwikkeling en feedbackvaardigheden.